1. A Phoenix Multi és a MultiPlus blokkdiagramja (M / M +)
A legfontosabb alkatrészek és jellemzők:
1.1 A két irányú átalakító
Az M / M + egy két irányú átalakító köré épül, amely egyaránt üzemeltethető inverterként és akkumulátortöltőként. Az M + konverter több, mint egy hagyományos két irányú konverter: Bármilyen hálózattal vagy generátorral tud párhuzamosan müködni.Az AC betáplálás teljesítményét megnöveli az akkumulátorból kivett energiával, és a felesleges energiát felhasználja az újratöltéshez. A legtöbb esetben az M + csökkenti a generátor feszültségének harmonikus torzulását is (ez fontos lehet bizonyos érzékeny terheléseknél, például indukciós tűzhelynél)
1.2 Multifunkciós relé
Ez a relé programozható úgy hogy elindítson egy generátort az energiaigény és / vagy az akkumulátor feszültség alapján.
1.3 RS485 port
Az M / M + összes paramétere programozható.A legfontosabb paraméterek programozhatók nyomógombkóddal, de sokkal kényelmesebb az MK.1 RS485-RS232-re konverterrel, VEConfigure szoftver és asztali számítógép segítségével programozn
Programozható paraméterek például:
- kisütési végfeszültség
- töltési görbe
- maximális töltőáram
- párhuzamos és 3 fázisú működés
- multifunkcionális relé működése
1.4 Csatlakozó párhuzamos- és 3 fázisú működéshez
Akár 6 Victron Multi inverter is párhuzamosan csatlakoztatható akár 15kW kimeneti teljesítmény eléréséhez. 3 fázisú konfigurációban legfeljebb 18 Multi köthető össze egy akár 45kW-os inverter / töltő megépítéséhez!
1.5 AC bemenet 16 amperes kismegszakítóval és biztonsági relével
Az M / M + maximális AC bemeneti árama 16A. A biztonsági relé gondoskodik arról, hogy ne kerüljön életveszélyes AC feszültség a bemenetre az inverter irányából.
1.6 A Multi Control vezérlőpanel (16A vagy 30A)
A panel forgó gombja döntő fontosságú: ezzel a gombbal a maximális AC bemeneti áram beállítható maximum 16A vagy 32A értékre.
1.7 AC kimenet
A fogyasztók csatlakoztatásához.
1.8 A hagyományos inverter / töltő készülékek hátrányai
A hagyományos „kombi” inverterként fog működni, ha nincs AC bemeneti feszültség, és akkumulátortöltőként, ha rendelkezésre áll a hálózati betáplálás. Ha AC rendelkezésre áll, a bemeneti áram az akkumulátortöltő, plusz a csatlakoztatott AC készülékek által felvett áram lesz.
Egy nagy teljesítményű akkumulátortöltő sok áramot vesz fel: egy 24V 70A töltő például közel 10A-t vesz fel a hálózatból. Egy 16A-es aljzathoz csatlakoztatva csak 6A marad a fogyasztók számára. Ennek eredményeképpen egy nagy teljesítményű inverter / töltő kombi le fogja oldani a 16A-es kismegszakítót, amint néhány néhány fogyasztó működésbe lép.(egy nagy teljesítményű akkumulátortöltő ugyanolyan hatású lesz)
1.9 PowerControl: hogyan oldja meg a Phoenix Multi az előző pontban vázolt problémákat
A Phoenix Multi méri az AC bemeneti áramot, és elsőbbséget biztosít a csatlakoztatott váltóáramú fogyasztóknak. A PowerControl funkció gondoskodik arról, hogy az akkumulátorok töltéséhez csak a „maradék” áramot használják fel. Ezt az alábbiakban számos példában szemléltetjük.
1.10 PowerAssist: Ez a funkció, egyedülállóan a MultiPlus invertereknél, a PowerControl-t egy másik dimenzióba viszi, lehetővé téve a MultiPlus számára, hogy növelje a rendelkezésre álló betáplálás teljesítményét. Ez az, ahol „elérjük a lehetetlent”: a MultiPlus kétirányú átalakítója párhuzamosan működik az AC bemenettel, és ha a fogyasztói áramfelvétel meghaladja a betáplálás áramkorlátját, a MultiPlus az akkumulátortelepből felvett energiával pótolja a hiányt.
Több áram szükséges, mint amit az AC áramforrás megenged? A MultiPlus biztosítja a különbséget az akkumulátorból kivett energiával. Csökkent a terhelés? A MultiPlus minden felesleges energiát felhasznál az akkumulátor feltöltéséhez.
2. Hogyan működik a gyakorlatban?
Az alábbiakban számos példa látható a PowerControl (mind a Multi, mind a MultiPlus) és a PowerAssist előnyeinek tisztázására. (Csak a MultiPlus esetében)
Az első néhány példában feltételezzük, hogy a hálózati áramkorlát 4A-es.
Ahhoz, hogy működjön, a bemeneti áramkorlátot 4A értékre kell állítani a Multi Control Panelen.
3.Több áram szükséges: párhuzamos működés
A fedélzeti mosógép (és esetleg mosogatógép, elektromos tűzhely, sütő és légkondicionáló) áramszükséglete több mint 16A-ra emelkedik. Mit lehet tenni ilyenkor? Az egyik megoldás egy erősebb AC betáplálás kialakítása, de ez nem mindig lehetséges és sokszor rendkívül költséges.